ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
پس از آنکه محمد جابریان چند سال قبل پس از جنجالها و حاشیههای فراوان بالاخره موفق شد پول خود را از سازمان خصوصیسازی پس از انصراف خرید بلوک 5/50 درصدی حاشیهساز فولاد خوزستان پس بگیرد که البته به سادگی این اتفاق روی نداد و ماجرا به بلوکه شدن حسابهای سازمان خصوصیسازی و حتی ورود آیتالله صادق آملیلاریجانی، رییس قوه قضاییه به این ماجرا منتهی شد، در آن هنگام همگان به این باور رسیدند که این بلوک در عرضههای بعدی به راحتی واگذار میشود اما در حالی که روز گذشته قرار بود بر اساس آگهی از پیش منتشر شده در مطبوعات و حتی صداوسیما این عرضه صورت گیرد در یک اقدام ناگهانی این واگذاری بدون هیچ گونه توضیحی از سوی سازمان مرجع واگذاریها لغو شد و باز هم حاشیههای جدیدی مبنی بر لابیهای پشت پرده دولتیها برای خرید این بلوک همیشه جنجالساز بر سر زبانها افتاد. ظاهرا این بار قرار است تامین اجتماعی بابت مطالبات از دولت این بلوک را در اختیار خود بگیرد اما سوال اصلی این است که جایگاه اصل «44» و اساسا برنامهریزیهای از پیش مشخص شده در این بین کجاست؟ و تا چه زمانی باید شبهدولتیها با لابیهای خود حتی واگذاریهای مشخص شده را لغو کنند تا باز هم مدیریت دولتی شرکتها تغییر پیدا نکند و به نوعی این مدیریتها در شرکتها دست به دست گردد تا در نهایت بخشخصوصی فقط نظارهگر این کارزار یکطرفه باشد. میزان حساسیتها به اجرای سیاستهای اصل «44» دقیقا نشاندهنده اراده مسوولان ارشد دولتی و اقتصادی برای رسیدن به افقهای توسعهای سال 1404 است، آیا این اراده وجود دارد؟ جواب به این سوال خیلی هم سخت نیست.
منبع :