ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
آزاد سازی سهام عدالت در هزارتوی دولت و مجلس
آزادسازی سهام عدالت در سال 93 هم منتفی شد تا مشخص شود دولت و مجلس اساسا هیچگونه استراتژی و هدفی برای این برگهها که حداقل در اختیار 42 میلیون ایرانی است ندارند. از سالها پیش و از زمان دولت محمود احمدینژاد همیشه بحث آزادسازی سهام عدالت به میان آمده اما تا به امروز با گذشت بیش از یک سال از عمر دولت حسن روحانی هنوز سرانجام این پروژه ملی پر ابهام است. بعد از آن که شرکتهای سرمایهگذاری استانی، در ابتدا مشکلات قانونی و فرآیندهای درون سازمانی خود را اصلاح کردند تا شاید طلسم آزادسازی برگههای سهام عدالت شکسته شود انتظار میرفت تا این روند با سرعت بیشتری به عاقبت خوشی منتهی شود. اما این بار توپ در زمین دولت و مجلس است که هر یک قرار است برای این برگهها تصمیم نهایی را اتخاذ کنند که البته تا به امروز هیچ راهکار مشخصی برای حل چالش فعلی انجام ندادهاند. در این بین اما حتی رییس سازمان خصوصیسازی هم نمیداند این برگهها دقیقا چه زمانی آزاد خواهد شد و هر از گاهی یک تاریخ جدید را بیان میکند. سال 92، سال 93، سال 94 و حتی شاید سال 95 به ترتیب دوره زمانی وعدههای پوری حسینی به عنوان مرد نخست سازمانی است که برگههای سهام را عدالت به گروههای متفاوت مردم اختصاص داده است. موضوع از جایی جالب تر میشود که در این بین مقامات دولتی و غیردولتی هم بدون استناد به گذشته و بدون اطمینان از آینده هر یک تاریخی را برای این آزادسازی عنوان میکنند. محمد رضا پورابراهیمی نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس هم هر از گاهی وعده آزادسازی را میدهد اما تا به امروز هیچ اتفاق رخ نداده است. حساسیتهای سایر نهادها به این موضوع هم همیشه وجود داشته است. مرکز پژوهشهای مجلس هم در آخرین گزارشهای خود پنج عامل بن بست آزادسازی سهام عدالت را منتشر کرده است که کلاف سردرگم سیاستهای دولت و شرکتهای مرتبط با این سهام هر یک به نوعی باعث شکست آزادسازی این برگهها که قرار بود عدالت را در سطح کشور یکسان برقرار کند به وجود آورده است.
منبع :
روزنامه جهان صنعت + بخش دوم + سوم + چهارم